Garantia de retur
Aveti posibilitatea sa returnati produsele comandate in termen de 14 zile calendaristice de la data ridicarii sau de la data primirii coletului. Dreptul de retur este valabil atat pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice ce au achizitionat produse de la Rosistem. Pentru a beneficia de returul produselor in 14 zile trebuie sa completati formularul de retur cel tarziu a 15-a zi calendaristica de la receptionarea produsului. Depasirea acestui termen duce la neluarea in considerare a returului.
Returul produselor se poate face doar prin Fan Courier. Atunci cand se efectueaza returnarea cade in sarcina cumparatorului sa comande curierul, sa completeze corect AWB-ul, sa ambaleze corect produsele si sa se ocupe de trimiterea produselor la sediul nostru. Costurile de transport vor fi suportate de catre cumparator si vor fi scazute din valoarea ce trebuie returnata cumparatorului. Produsele returnare trebuie sa fie insotite de certificatul de garantie si copia facturii de achizitie.
In functie de optiunea cumparatorului, banii proveniti din stornarea produselor returnate se pot folosi pentru cumpararea altui produs sau se pot returna in termen de maxim 14 zile de la primirea produsului la sediul nostru, in contul indicat de catre cumparator la completarea formularului de retur.
Dreptul de returnare este garantat de lege!
OUG nr. 34/2014 stabileste ca un cumparator are dreptul sa se retraga din contract, respectiv sa returneze un bun sau sa renunte la un serviciu, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea vreunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare.
Ce nu se poate returna?
Sunt cateva tipuri de produse care nu pot fi returnate, si anume:
- licente software;
- dezvoltari personalizate de software;
- consumabile desigilate sau folosite;
- pachete de servicii;
- extinderi de garantie.
Nu se pot returna produse aflate in una din urmatoarele situatii:
- Produsul nu mai are ambalajul original complet in care a fost livrat;
- Etichetele de identificare ale produsului sunt deteriorate sau lipsesc;
- Imprimantele ale caror consumabile au fost desigilate sau consumate;
- Licentele OEM activate (licente pre-instalate pe notebook-uri sau sisteme desktop);
- Echipamente de pe care s-au dezinstalat sistemele de operare sau alte programe cu care au fost livrate;
- Produsul a fost adus in urma unei "comenzi preferentiale". COMANDA PREFERENTIALA este definita ca fiind un produs comandat de catre beneficiar si care nu se afla in stocul uzual al Rosistem dar care poate fi livrat pe baza unei comenzi ferme, in termenii agreati de parti. Rosistem il va informa pe beneficiar daca oricare dintre produsele comandate constituie o comanda preferentiala.
- Au trecut mai mult de 14 zile calendaristice de la livrarea produsului si clientul nu a completat formularul de retur;
- Au trecut mai mult de 5 zile calendaristice de la completarea formularului de retur si produsul nu a ajuns la Rosistem.
In ce conditii se face returul?
Pentru a putea fi returnat, va rugam sa aveti in vedere urmatoarele informatii:
- produsul are ambalajul original in care a fost livrat;
- factura si certificatul de garantie sunt prezente in colet;
- etichetele de identificare sunt prezente, fara modificari, fara stersaturi, fara deteriorari;
- la produsele cu consumabile incluse, acestea nu au fost desigilate sau folosite;
- la produsele cu accesorii si periferice incluse, acestea sunt prezente in colet;
- la produsele cu licente preinstalate, acestea nu au fost activate;
- produsul sa poata fi adus la setarile din fabrica.
Nu sunt acceptate la retur produsele asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura sau folosire excesiva, zgarieri, ciobiri, loviri, orice alte tipuri de socuri mecanice sau electrice, accesorii lipsa sau certificate de garantie lipsa. In aceste cazuri ne rezervam dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o suma din valoarea produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.
Ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in cazul unor retunari repetate. Daca returul a fost refuzat pentru unul din motive expuse anterior sau daca clientul a expediat produsul fara a completa formularul de retur, atunci costul de transport inapoi catre cumparator se va face pe cheltuiala acestuia.